Kalmar cykelklubbLandsvägscykling

Landsvägscykling

Foto: Widell, QTF

Träning sker tisdagar, torsdagar och söndagar.  I veckan blir det kortare pass med mer intensiva moment, för den som vill. Kl. 17:30-18 startar vi från klubblokalen, ca två timmar. Söndagar är vigda åt längre lugna pass ofta med fika (ca 3-4 timmar är vanligt).

För att få aktuella uppgifter, följ  träningar och upplägg i FB-gruppen.

Vill du fungera som ledare eller tränare, kontakta oss. Ställer du upp 15 gånger under säsongen så erhåller du våra cykelkläder då vi vill att alla som är ledare syns. Har du inga klubbkläder så går det att ha neutrala tillsvidare men dock inte andra klubbars kläder.

Äldregrupp

Via RF SISU Småland har vi fått beviljat stöd för gruppen äldre i klubben. Vi cyklar onsdagar landsväg kl. 9 från klubblokalen med efterföljande Qigong och fika. Detta pågår under april och maj och det planeras tillfällen i augusti, september.

Kontaktperson Kaj (nås via klubbens e-post).

Välkommen!

Tjejer som gjorde Vätternrunda